button

Używanie słów kluczowych przez klientów.

Przy pozycjonowaniu stron niezwykle istotną kwestią okazują się odpowiednie słowa kluczowe. Aby dobrać te, które pasują do naszej strony najlepiej, należy spróbować myśleć jak potencjalny klient, który będzie potrzebował oferowanych przez nas produktów czy usług.


Specjaliści z branży SEO sugerują, że ogólne frazy, takie jak na przykład "płytki ceramiczne" najczęściej nie pochodzą wcale od klientów zainteresowanych zakupem oferowanych przez nas płytek. Przyczyną takiego stanu rzeczy bywa najczęściej to, że te "nienaturalne" frazy kluczowe są zakłamywane przez osoby, które korzystają z Planera Google. Jeśli jesteśmy producentem lub sprzedawcą rzeczonych płytek, często każdego dnia sprawdzamy, na jakiej pozycji znajduje się nasza strona w wyszukiwarce, w ten sposób sztucznie nabijając licznik i zakłamując faktyczne zainteresowanie daną frazą. Jak pokazują specjaliści od SEO, zainteresowany klient na ogół najpierw zweryfikuje sytuację w dostępnych mu sklepach stacjonarnych, a dopiero potem uda się do Internetu, by porównać ceny konkretnych modeli. W takiej sytuacji właściwszą frazą, zamiast "płytek ceramicznych", byłaby taka - "płytki ceramiczne nazwa marki i modelu cena". Dobrym rozwiązaniem jest unikanie fraz zbyt ogólnych, a skupienie się na tych wyszukiwanych rzadziej, ale za to pochodzących od potencjalnych klientów.

Warto pamiętać o tym, że wysoka pozycja w rankingach Google to lata ciężkiej pracy i otwierając nowy sklep internetowy powinniśmy mieć świadomość, że na wszystko potrzeba czasu i nie ma sensu konkurować od razu z wielkimi koncernami, które na swój status pracowały bardzo długo. Czasem lepiej poczekać i wypracować swoją własną, wysoką jakość.