button

Skuteczna promocja startupa - SEO czy PPC?

Przyciągnięcie większego ruchu na stronę firmy to skuteczna metoda pozyskania klientów. W tym celu można wykorzystać różne rozwiązania. Do najbardziej popularnych należy SEO oraz PPC. Które z nich przyniesie lepsze efekty?


Search Engine Optimization polega na zdobywaniu ruchu z wyników wyszukiwania. Ta metoda przekłada się na stabilny ruch na stronie, który będzie utrzymywał się przez dłuższy czas. Warunkiem jest zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Sam proces pozycjonowania będzie raczej długotrwały oraz związany z konkretnymi inwestycjami. Efektem działań jest również zwiększenie wartości strony, która staje się bardziej przyjazna z punktu widzenia użytkownika.

Pay Per Click to płatna metoda reklamy. Kampanie tego typu mają m.in. formę sponsorowanych wyników wyszukiwania. Efekty są widoczne praktycznie natychmiast, dlatego jest to dobre rozwiązanie np. w przypadku wdrażania nowego produktu. Dodatkowo PPC daje możliwość skierowania kampanii do konkretnego, wybranego segmentu rynku.

Wymienione metody są zazwyczaj stosowane w różnych celach. Korzystnym rozwiązaniem jest wykorzystanie obu rozwiązań. Takie działania będą najbardziej opłacalne także na dłuższą metę.