button

Google AdWords - podstawy funkcjonowania.

Kampanie linków sponsorowanych uważane są jedne z najskuteczniejszych form promocji w Internecie. W tym artykule przedstawiamy absolutne podstawy, dzięki którym Twoja firma wyciągnie maksymalne korzyści z promocji w Internecie.


Czym właściwie jest Google AdWords?

     Krótko mówiąc, są to płatne linki pojawiające się przy okazji konkretnych wyników wyszukiwania. Możemy je zobaczć na każdej stronie wyników wyszukiwania w Google, oznaczone znacznikiem “Reklama”. Dzięki tej formie promocji można dotrzeć z ofertą do klientów akurat w momencie, gdy poszukują oni produktów albo usług z danej dziedziny. Po kliknięciu, klient przekierowany jest na stronę docelową (landing page), którą należy odpowiednio nasycić informacjami na temat naszego produktu lub usługi.

 

Google Adwords

 

Ile kosztuje kampania AdWords?

Sporym atutem tego systemu jest możliwość kontroli budżetu. Samemu określasz, jaki budżet możesz na to przeznaczyć. Najbardziej powszechne są dwa modele rozliczeń:
Cost Per Action (CPA) - płacisz za rzeczywiste działanie na stronie, np. wejście do koszyka i finalizację transakcji
Cost Per Click (CPC) - płacisz za ilość kliknięć w Twoją reklamę - aby uniknąć ryzyka przekroczenia budżetu, ustalasz maksymalny budżet na dany dzień.

Jak przyciągnąć uwagę klientów?

Dobierz odpowiednie słowa kluczowe - użyj do tego narzędzi Google do planowania kampanii. Staraj się zawrzeć wezwanie do działania (call-to-action)