button

Przyczyny spadku ruchu na stronie, przy utrzymaniu pozycji.

Na spadek ruchu na Twojej stronie mają także wpływ same reklamy. Stąd warto zastanowić się nad działaniami kampanii AdWords dla strony internetowej wraz z prowadzeniem działań pozycjonowania. Należy pamiętać, że duża popularność strony z ruchu organicznego w kwestii ilości odwiedzin może ulec zmianie w sytuacji kiedy to konkurencja poprzez płatną reklamę może przyczynić się do mocnego posunąć ruchu w dół.


Zastanów się nad kompleksowością reklam Twojej strony? Być może konkurencja inwestuje w kampanię AdWords, kiedy Ty z niej nie korzystasz.

Na spadek ruchu na Twojej stronie mają także wpływ same reklamy. Stąd warto zastanowić się nad działaniami kampanii AdWords dla strony internetowej wraz ze stałym prowadzeniem działań pozycjonowania. Należy pamiętać, że duża popularność strony z ruchu organicznego w kwestii ilości odwiedzin może ulec zmianie, w sytuacji kiedy to konkurencja poprzez płatną reklamę może przyczynić się do mocnego posunąć ruchu na stronie w dół.

Być może Twoja konkurencja posiada atrakcyjniejsze opisy?

Do najbardziej ruchliwych części wyników wyszukiwania należą tytuły i opisy stron. Są one podatne na zmiany i to właśnie od nich w dużej mierze zależy ostateczna decyzję osoby, decydującej się na odwiedziny danej strony internetowej. Może zdarzyć się tak, że ruch ulegnie zmniejszeniu, w sytuacji gdy opisy i tytuły konkurencji okazują się lepsze niż te przypisane do naszej strony internetowej.

 

A może powodem są różnego rodzaju zmiany występujące w wyszukaniach potencjalnych klientów?

Ten powód można posiadać dwojakie źródło. Pierwszy wiąże się z zachowaniami użytkowników w sieci, a dokładnie z ich tendencją do wpisywania rozbudowanych słów kluczowych, co jest coraz to pozytywniej postrzegane przez wyszukiwarkę, ale jednocześnie  posiada wpływa na interpretację takich zapytań przez wyszukiwarkę. Drugi powód wiąze się z brakiem możliwości przewidzenia zmian wywołanych przez algorytm wyszukiwarki. Za przykład podać można zmiany dotyczące większego skupienia wyników wokół wyszukań o charakterze jedynie lokalnym.

Na koniec warto wspomnieć, o możliwej sezonowości branży i jej wpływie na ruch na stronie.

Sezonowość w branży wydaje się najbardziej zrozumiałym powodem takiego rozwoju sytuacji. Oczywiście dotyczy to branż, na które dany okres w roku posiada wpływ. Za przykład można tutaj podać ozdoby świąteczne na choinkę czy pisanki w okresie Wielkanocnym. Charakterystyczne są dla nich tzw. martwe miesiące, jak i te szczytowe, co wiąze się z ilością odwiedzin i zainteresowaniem użytkowników. Aby ustabilizować sytuacje branż sezonowych, warto skupić się na promowaniu strony przez płatną kampanię AdWords w najpopularniejszym okresie, co przyczyni się do popularności serwisu w szczycie sezonu, na którym Nam najbardziej zależy, jak również skupieniu się na pozycjonowaniu przez cały rok, co w najważniejszym okresie zapewni Nam wysokie pozycje nad konkurencją, która takich działań nie podejmie.

 

Monitorowanie wyników wyszukiwania powinno obejmować nie tylko analizę osiągniętych pozycji, ale również związanych z nimi kwestii pobocznych. Warto skupić się na personalizacji wyników. Takie podejście do sprawy pozwala na łatwiejsze  zrozumienie całego mechanizmu, jak również umożliwia podjęcie skutecznych działania w odpowiednim do tego czasie.