button

Promowanie aplikacji mobilnej - nadchodzące zmiany w zakresie ich reklamy.

Użytkownicy urządzeń z iOS oraz telefonów z Androidem posiadają do wyboru kilka milionów aplikacji dostępnych w App Store i Google Play. Aplikacje towarzyszą Nam każdego dnia, wspomagając wiele działań. Ich twórcy chcąc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców wykorzystują różnorodne metody promocji, które umozliwiają im wyróżnić swój produkt na rynku. Poprzez zastosowanie działań reklamowych mają możliwość dotarcia do jak największej liczby osób, które ostatecznie mogą stać się użytkownikiem ich aplikacji.


Za skuteczną formę promocji aplikacji uznaje się kampanię Google AdWords. Do tej pory istniała możliwość realizowania osobnych kampanii promujących aplikacje zarówno w ramach wyszukiwarki Google, sieci reklamowej czy YouTube.  Wystarczające było wybranie odpowiedniego typu reklamy przy tworzeniu kampanii. 

Modyfikacja nastąpiła 2 lata temu, kiedy to wprowadzono Uniwersalne Kampanie Promujące Aplikacje. Kampanie te od poprzedniej wersji różniły się tym, że posiadały wszystkie wymienione wyżej formy działania.

Uniwersalne Kampanie Reklamujące Aplikacje funkcjonują na takiej zasadzie, że system samodzielnie je tworzy na podstawie przygotowywanych wcześniej tekstów, materiałów wideo oraz obrazów. Tak przygotowane materiały są odpowiednio wyświetlane w sklepie Play, wynikach wyszukiwania, na Gmailu, w sieci reklamowej czy na YouTube. Realizacja kampanii, jak również wyświetlanie reklam zależy już od występujących algorytmów Google.

Z uwagi na lepsze efekty realizowanych kampanii postanowiono zrezygnować z dostępnych do tej pory starych metod skupiając się jedynie na możliwości zastosowania Uniwersalnych Kampanii Promujących Aplikacje. Zmiany te mają nastąpić od 2 października. Od tego czasu każda kampania będzie przebiegać na uniwersalnych zasadach, a istniejące już kampanie zostaną zatrzymane 15 listopada. Sprawi to, że proces realizacji kampanii  promującej będzie zdecydowanie uproszczony, a jego przebieg będzie w dużym stopniu uzależniony od funkcjonujących algorytmów Google.