Przy prowadzeniu działalności kluczowe okazuje się monitorowanie wszelkich nowości pojawiających się na bieżąco na temat swojej marki. Umozliwia to szybkie reagowanie na różnego rodzaju możliwe opinie w internecie.
Za pomocą monitoringu właściciel może zauważyc pojawiające się informacje o przedsiębiorstwie, zarówno te ukazujące się w mediach społecznościowych, jak i na blogach czy stronach internetowych. Umozliwia to szybką reakcje na negatywne wypowiedzi krązące bezpodstawnie w sieci. Co więcej, poprzez monitoring marki, wlasciciel może szybko zauwazyc pojawiajace się pytania czy niejasności dotyczące jego marki.
Wśród najpopularniejszych narzędzi wymienić można:
1. BRAND24
Pozwala poznac opinie na temat marki. Dzieki jego zastosowaniu można wyszukac informacje o pojawieniu się wzmianek dotyczacych marki w internecie. Narzedzie to weryfikuje i ocenia także zródło, gdzie ta wzmianka się pojawiła. Weryfikacja ta dotyczy chociażby popularności tegoz zrodła.
2. Hootsuite
Narzędzie to umozliwia zarzadzanie działaniami realizowanymi w kanalach społecznościowych w jednym miejscu. Jego istotną funkcją jest możliwość monitorowania informacji o marce na Twitterze, LinkedInie, Facebooku i innych mediach, często wykorzystywanych przy promocji marki.
3. Google Alert
Platforma daje możliwość wyszukania i sprawdzenia informacji na temat marki, dzialan konkurencji, a także weryfikacji dowolnych treści, pojawiających się w internecie. Co więcej, pozwala wygenerować e-mailowe powiadomienia, przesylane w sytuacji pojawienia się informacji na określony temat na roznych forach czy blogach.
Oczywiście sa to jedynie przykładowe narzędzia, które pozwalają na stale monitorowanie informacji na temat marki w sieci. Ich zastosowanie może przynieść bardzo korzystne efekty w postaci dobrego wizerunku firmy w internecie.