button

Pozycjonowanie a zmiany w Google

Wyszukiwarka Google dawała i daje wielu użytkownikom możliwość sprawdzenia czy uzyskania wielu przydatnych kwestii.


Do niedawna użytkownik po wpisaniu konkretnego zapytania tudzież hasła w Google otrzymywał listę różnych pozycji i dopiero wtedy mógł wybrać stronę, która jego zdaniem dostarczy mu niezbędnych informacji. Obecnie Google zaczęło używać tak zwanych knowledge graph, dzięki którym każdy może szybciej znaleźć odpowiedź na nurtujące pytanie.

Wygląda to tak, że po wpisaniu zapytania, Google wyświetla tak jak do tej pory listę odpowiednich stron, ale dodatkowo po prawej stronie wyświetla dość obszerny tekst, który dostarcza odpowiedniej wiedzy.

Gwiazdozbiór

Dla większości użytkowników jest to duże ułatwienie, jednak jak te zmiany wpływają na SEO ?

Pozycjonowanie musi przygotować się na zmiany, gdyż wielu użytkowników skorzysta z  informacji podanych na tacy za pomoca grafów wiedzy. Zaletą jest to, że użytkownik, którego interesuje coś więcej niż tylko garść informacji, wejdzie na konkretną domenę i z niej skorzysta. Ruch na stronach jest mniejszy, ale za to wyższej jakości, gdyż strony odwiedzają tylko Ci użytkownicy, którzy naprawdę są zainteresowani daną treścią czy usługą.