button

Poprawa konwersji w sklepach internetowych.

W sklepach internetowych konwersja jest rozumiana jako ilość zamówień złożonych przez klientów. Im wyższy poziom konwersji, tym mniejsze nakłady na reklamę sklepu. Jednak nadal połowa branży e-commerce wydaje zaledwie 5% budżetu na zwiększenie współczynnika konwersji.


Bardzo często poprawa konwersji oznacza zwiększenie ruchu przekierowanego z wyszukiwarek. Jednocześnie co trzeci sklep internetowy ma konwersję na poziomie 1%, dlatego zastosowanie działań z zakresu optymalizacji jest w ich przypadku koniecznością.

Przede wszystkim należy zadbać o własne, niepowtarzalne opisy produktów. Opisy udostępniane przez producentów duplikują treści w sklepach internetowych. Klienci lubią prostotę, dlatego na stronie sklepu nie może być zbyt wielu skomplikowanych przycisków, a kolorystyka także powinna być przyjazna. Na etapie wyboru najlepszych produktów klient powinien mieć możliwość wyboru spośród kilku produktów, zwłaszcza, gdy mają porównywalne parametry i cenę.

Prosty powinien być również sam proces zakupu, a koszty dostawy - łatwe do wyszukania.

Zdecydowanie lepiej postrzegane są sklepy, które mogą się wyróżnić różnymi nagrodami czy pozytywnymi opiniami od klientów. Pozytywnie odbierane są również te sklepy, w których udzielane są na bieżąco odpowiedzi na zadawane przez klientów pytania związane z produktami.

Coraz ważniejsze dla klientów są opinie ekspertów, dlatego warto publikować własne treści nawiązujące do asortymentu dostępnego w sklepie. Wskazany jest również bieżący monitoring konkurencji pod kątem cen oferowanych produktów, ale również ofert promocyjnych czy kosztów dostawy.