button

Nowa wersja Firefoxa, a problemy z analitycznymi raportami Googla

Osoby korzystające z Google Analytics niestety nie będą zadowolone z nowości jakie oferuje jedna z najpopularniejszych przeglądarek internetowych - Mozilla.


Niedawno wyszła jej nowa wersja Firefox 14. Różni się ona od poprzedniej wersji przede wszystkim domyślnym propotokołem HTTPS dla wyszukiwań w Google. Chodzi o to, żeby ukryć dane o przeprowadzanych wyszukiwaniach.

 

Ta zmiana nie wpłynęła pozytywnie na najważniejsze raporty Google Analytics w których można było zobaczyć za pomocą jakiego hasła użytkownik wyszukał daną witrynę.

 

W momencie gdy większość użytkowników przeglądarki Forefox zaktualizuje najnowszą wersje, najprawdopodobniej zwiększy się udział słowa kluczowego (not provided) w raportach programów analitycznych takich jak Google Analytics.

 

Według najnowszych statystyk wynika, że Firefox jest najpopularniejszą przeglądarką w Polsce, a w skali światowej znajduje się na trzecim miejscu (na pierwszym Chrome, na drugim Internet Explorer).

 

Z tych danych wynika, że niestety nie uda się uniknąć problemów związanych z raportami narzędzi analitycznych. Już kilka miesięcy temu można było znaleźć informacje na temat wprowadzenia szyfrowanego wyszukiwania przez Google. Mimo, że od tamtej pory sytuacja się pogorszyła, jest nadzieja na znalezienie wyjścia z tej sytuacji.

Mozila