Reklama na Youtube co do swojej skuteczności jest porównywalna z reklamą telewizyjną. Dotyczy to również sposobu mierzenia jej skuteczności.
Okazuje się jednak, że przeprowadzone badania potwierdziły, że potencjalni odbiorcy reklam jednak mają problem z ich zapamiętywaniem, jeśli dotyczy to reklam wyświetlanych w internecie.
Jednakże marketing internetowy rządzi się nieco innymi prawami niż jego tradycyjne formy.
Reklamy, które skupiają się na prezentowaniu funkcjonalności reklamowanych produktów, zwykle są lepiej oceniane i lepiej zapamiętywane.
Paradoksalnie największą ilością wyświetleń może się pochwalić reklama Google AdWords, która jednocześnie miała rozpoznawalność rzędu 9% procent.
Na kolejnych miejscach znalazły się produkty Winiar (3 miejsce pod względem ilości wyświetleń) i Gillette (2 miejsce), przy czym ich rozpoznawalność sięga odpowiednio 55% i 28%.
Wniosek?
Ilość wyświetleń nie przekłada się na rozpoznawalności marki.