button

Kiedy będzie widać efekty pozycjonowania?

To drugie najpopularniejsze pytanie padające ze strony firm, które są zainteresowane pozycjonowaniem strony internetowej. Klienci poszukujący firmy do pozycjonowania, tuż po pytaniu o koszty, są zainteresowani uzyskaniem odpowiedzi  na temat niezbędnego czasu działań.


Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony

Właściwie odpowiedźdotyczącą czynników można zawrzeć w jednym zdaniu – im niższy miesięczny budżet, tym dłuższy czas prowadzeni działań pozycjonowania. Pozycjonowanie podobnie jak prawdopodobnie każda inna branża rządzi się prostym prawem trójkąta ograniczeń lub trójkąta projektowego. Wygląda on następująco:

W kątach trójkąta znajdują się następujące czynniki:

-czas potrzebny dla odczuwalnych efektów
-zakres, czyli liczb i konkurencyjność fraz, na które pozycjonowana jest strona
-budżet przeznaczony na pozycjonowanie.

Oznacza to więc, że wybór określonych fraz do pozycjonowania i przeznaczenie niższego budżetu musi wiązać się z dłuższym okresem czasu, który musi upłynąć zanim efekty pozycjonowania będą dla firmy odczuwalne.

Posiadanie nieograniczonego budżetu nie oznacza jednak, że czas wypozycjonowania strony na określone frazy nastąpi „natychmiast”. Google posiada swoje ograniczenia, takie jak czas indeksacji, czas, w którym czynniki rankingowe podlegają ocenie i zaczynają mieć wpływ na wyniki wyszukiwania.

Brak gwarancji uzyskania efektów to dobry znak? Dlaczego?

Gwarancje pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania powinna klientowi zapalić czerwoną lampkę z tyłu głowy, ponieważ firma obiecująca coś, co nie do końca jest zależne jedynie od profesjonalnego działania, fimy, nie jest wiarygodnym partnerem do rozmów.

Oczywiście możliwe jest osiągnięcie szybkich efektów, ale Google w nierównym stopniu (pod względem czasu) dokonuje oceny czynników rankujących strony, które po niedługim okresie czasu mogą skończyć się karą w formie filtra lub zbanowana strony. Działania powinny być więc dobrane w taki sposób, aby wyglądały możliwie najbardziej naturalnie. Ponadto muszą być rozłożone w czasie a nie być jednorazowym „strzałem”. Ważne jest więc etyczne i profesjonalne podejście do prowadzonych działań pozycjonowania.