button

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Sklep internetowy jest dobrym pomysłem na firmę. Warto jednak pamiętać, że sukces sklepu będzie uzależniony od wielu czynników, w tym od ilości osób, która go odwiedzi. Dlatego należy zatroszczyć się o odpowiednie pozycjonowanie.


Sklep powinien być przejrzysty dla użytkownika, ale także skonfigurowany pod kątem SEO. Znaczenie ma np. właściwa, uporządkowana struktura podstron bez niedziałających linków. Warto również zapoznać się z terminem słowa klucżowe long tail. Są to niszowe, mniej konkurencyjne frazy, które po zsumowaniu mogą jednak przynosić większe korzyści niż te bardziej popularne. Ogólnie zasada jest prosta - duża ilość słów kluczowych oznacza większą szanse na przyciągnięcie klientów.

Drzewo kategorii znajdujące się w sklepie musi być czytelne dla klienta i przyjazne dla wyszukiwarek. Idealne nazwy kategorii są proste i konkretne. Istotna jest również forma menu. Czym prostsza tym lepsza, np. stałe menu będzie bardziej czytelne dla robotów Google niż rozwijana lista.

Kluczowe znaczenie w przypadku pozycjonowania ma także wartościowy content. Jak go przygotować? Treść umieszczana na stronie musi być unikalna, a także wartościowa z punktu widzenia klienta. Opisy produktów nie mogą zostać skopiowane z innych stron i powinny zawierać przydatne informacje np. kształt, wielkość, czy dostępność produktu, a także zdjęcie.

Zastosowanie się do powyższych informacji w przypadku posiadania sklepu internetowego, a także decyzja o jego pozycjonowaniu, przyczyni sie do odczuwania niezmiernych korzyści.