button

Ile kosztuje reklama w AdWords?

Kampania AdWords, jako stała i efektywna forma reklamy.


Kampania AdWords często postrzegana jest przede wszystkim przez pryzmat maksymalnej kwoty, jaką zleceniodawca jest skłonny zapłacić za kliknięcie.

To istotny ale nie jedyny parametr wpływający na wydajność reklamy. Bardzo mocno na jej wynik końcowy wpływa także jakość całej kampanii.

Odpowiadają za nią między innymi:

- współczynnik CTR reklamy
- wydatki całego konta
- historyczny wynik jakości konta
- dobór słów kluczowych
- trafność witryny docelowej
- wynik jakości słów kluczowych
- wynik jakości reklam
- rozliczne inne czynniki

AdWords google

Wyznacznikiem, którego nie da się pominąć planując kampanię, jest popularność branży. Generalnie, im większa konkurencja w danej dziedzinie, tym ciężej uzyskać dobrą cenę za kliknięcia AdWords. Zleceniodawca nie ma oczywiście żadnego wpływu na to, jak dużą popularnością cieszy się jego branża.