button

Grupowanie słów kluczowych

Zarządzanie kampanią Google AdWords jest ściśle powiązane z grupowaniem tzw. keywords. Spośród wielu sposobów pozwalających na grupowanie słów kluczowych, warto wspomnieć o kilku najważniejszych.


Klucz marki

Oferta grupowania materiałów reklamowych z nazwą marki skierowana jest przede wszystkim do sklepów oferujących asortyment konkurujących ze sobą firm. Kryterium marki najlepiej sprawdza się w sytuacjach, kiedy nazwa jest czynnikiem identyfikacji. Dotyczy to zwłaszcza marek zaliczanych do segmentu premium.

Klucz geograficzny

W zastosowaniu praktycznym kampania reklamowa o określonym charakterze związana jest z konkretnym terenem. Mogą być to województwo, miasto czy aglomeracja. Także mniejsze firmy o zasięgu lokalnym mają pewność dotarcia do określonej grupy klientów. Klucz geograficzny można także odnieść do małych miejscowości, powiatów czy gmin.

Grupa docelowa

Kampania AdWords może być także prowadzona pod kątem grupy docelowej. Reklama skierowana do określonej płci, grupy wiekowej, grupy zawodowej czy osób o określonym hobby pozwala na kontrolowanie wydatków. Gwarantuje także, że zostanie zauważona przez potencjalnych klientów czy usługobiorców.

Klucz okazji

Dobierając słowa kluczowe, można także wpłynąć na grupę konsumentów, która w decyzjach konsumenckich kieruje się przede wszystkim oszczędnością i szukaniem okazji. Przyjęcie klucza okazji umożliwia włączanie i wyłączanie ofert w danym czasie – łatwo także po kwartale czy roku wrócić do kampanii przy minimalizacji nakładów.

Klucz budżetu kampanii reklamowej

Tutaj czynnikiem decydującym o częstotliwości jest odpowiednie pogrupowanie reklam w zależności od zmieniającego się budżetu zleceniodawcy. Zarządzając finansami, można przekładać emisje, modyfikować terminy lub okresowo rezygnować z kampanii. W tym przypadku częstotliwość występowania reklamy związana jest z dochodowością.

Na koniec

Opracowanie skutecznej strategii reklamowej, również w przypadku lokalnych przedsiębiorców, to klucz do sukcesu. Klucz do dalszej działalności. Dlatego warto korzystać ze wsparcia wyspecjalizowanych agencji, mogących pochwalić się realnymi wynikami.