Od kilku miesięcy na koncie AdWords pojawiały się funkcje charakterystyczne dla reklam w formie listy produktów.
Usługa znana dzisiaj jako Zakupy Google (Google Shopping) swoją premierę miała w 2002 r. Przez lata zmieniały się nazwy i funkcjonalności tego produktu Google, w końcu doczekaliśmy się także wersji polskiej. W Polsce reklama widoczna jest w formie listy produktów i Cetrum Sprzedawcy (Merchant Center).
Merchant Center sukcesywnie pojawia się na kolejnych rynkach, obecnie występuje w takich państwach jak: Australia, Austria, Belgia, Brazylia, Czechy, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Japonia, Kanada, Meksyk, Niemcy, Norwegia, Polska, Rosja, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, USA, Wielka Brytania i Włochy.
Reklamy z listą produktów będą wyświetlać się w pojedynczej jednostce w Google.pl. Wyniki widoczne będą w formie odpowiedzi na zapytania o charakterze zakupowym. Mamy zatem możliwość dokładnego dopasowania odpowiedniego produktu do hasła zapytania.
Jednostka Google Shopping będzie oznaczona jako ?Sponsorowane?, a miejsce przypisane dla reklam to prawa strona wyników wyszukiwania.
Główne zalety reklam z listą produktów to:
? Trafny dobór potencjalnych klientów: dzięki widocznej liście produktów mamy możliwość zaoferowania konkretnym Klientom naszego asortymentu. Klient widzi produkty jeszcze przed odwiedzeniem witryny, jest skłonny wejść do naszego sklepu, ponieważ w wynikach wyszukiwania widzi towar, którego potrzebuje.
? Większy zasięg: gdy klient wyszukuje, wpisując hasło, może zobaczyć kilka reklam z listą produktów, a w odpowiednich przypadkach mogą one zostać wyświetlone jednocześnie ze standardowymi reklamami tekstowymi.
? Łatwe zarządzanie: dzięki miejscom docelowym produktów nie trzeba używać słów kluczowych. Twoje reklamy z listą produktów są dopasowywane do odpowiednich wyszukiwań dzięki informacjom podanym na koncie Centrum Sprzedawcy.