Optymalizacji stron internetowych pod kątem urządzeń mobilnych nabiera coraz to większego znaczenia. Niedawno na blogu Google można było odnaleźć informację na temat wprowdzenia oznaczenia 'Mobile friendly',
W mobilnych wynikach wyszukiwania Google ma zostać wprowadzone na całym świecie w przewidywanym czasie wynoszącym kilka tygodni.
Co więcej, na blogu Google została podana również kluczowa informacja mówiąca o tym, że rozpoczęte zostały już próby nad zastosowanem kryteriów dla mobile jako sygnału rankingowego. Można więc przypuszczać, że w mniej lub bardziej odległej przyszłości dostosowanie witryny do urządzeń przenośnych stanie się jednym z elementów wpływających na jej pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Nasuwa się więc pytanie, jakie warunki należy spełniać, aby móc uzyskać oznaczenie 'Mobile-friendly'.
Ważne jest, aby stosować tekst możliwy do odczytania bez konieczności powiększania a także, by stosować przyciski w takiej odległości, by problemem nie było ich wybranie.
Pod uwagę brane jest także niekorzystanie z technologii, które nie są dostępne na urządzeniach mobilnych.
Podsumowując „Mobile-friendly” jest początkowym krokiem w celu poprawy wrażeń oraz zadowolenia użytkowników podczas użytkowania sieci mobilnej.