Wczoraj uczestniczyliśmy w wyjątkowym spotkaniu twórców i użytkowników Google Analytics podczas Google Analytics Summit.
Była to doskonała okazja do wymiany doświadczeń związanych z użyciem najpopularniejszego na świecie narzędzia do analityki internetowej. Na konferencji mieliśmy okazję porozmawiać z najlepszymi specjalistami w tej branży m.in. ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Na konferencji pojawili się goście specjalni: Stefan Schnabl pracujący w głównym biurze Google w Mountain View oraz Clancy Childs w Londynie.
Zarówno Stefan Schnabl, jak i Clancy Childs zaprezentowali najświeższe informacje z Doliny Krzemowej oraz plany na 2014 rok.
Na spotkaniu można było dowiedzieć się przede wszystkim jakie możliwości mierzenia konwersji w ścieżkach wielokanałowych daje nam Google Analytics. Wspomniano o:
- ostatnim zdefiniowaniu źródła ruchu
- ostatniej wizycie z AdWords
- pierwszej wizycie
- modelu proporcjonalnym
- modelu zmiennym w czasie
- modelu pierwszego i ostatniego kliknięcia
Warto wziąć pod uwagę jeszcze:
- kliknięcia vs odsłon
- rodzaj i rozmiar reklamy
- rodzaj komunikatu
- czas od kliknięcia / do konwersji
- poziom zaangażowania użytkownika na stronie.
Analityka internetowa to klucz do efektywności !
?Companies pay too much attention to the cost of doing something. They should worry more about the cost of not doing it? - Phillip Kotler