button

21 kwiecień - Konieczność dostosowania stron internetowych do urządzeń mobilnych.

          Dzisiejszego dnia Google rozpoczęło wprowadzanie kluczowych zmiany w sposobie prezentowania wyników w wyszukiwarce Google na urządzeniach przenośnych.


          Google dokonało jednej z najwiekszych zmian, które to pojawiły się w algorytmie wyświetlania wyników wyszukiwania. Od 21 kwietnia zdecydowanie wyższe pozycje w wynikach osiągają te strony, które zostały dostosowane do możliwości smartfonów czy tabletów

          W aktualnych czasach coraz więcej osób w codziennym życiu korzysta z urządzeń mobilnych wykorzystując tym samym dostęp do internetu. To właśnie urządzenia mobilne dzięki coraz większej popularności wśród użytkowników, aktualnie decydują o wynikach danej strony. Warto przy tym wspomnieć, iż obecnie ponad 40% Polaków posiada telefon typu „smartfon”.

Telefony1

          Sam algorytm wdrożony przez Google bierze pod uwagę około 200 czynników, które mają bezpośredni wpływ na ranking strony. Jak zatem sprawdzić, czy strona internetowa jest faktycznie dostosowana do urządzeń mobilnych? Można to zrobić bardzo szybko, przeprowadzając specjalny Mobile Friendly - Test, udostępniony jako jedno z narzędzi Google. Jedynie pozytywny wynik testu to gwarancja wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.

          Zmiana algorytmu dla mobilnych wyników wyszukiwania powinna dać do myslenia każdemu posiadaczowi strony internetowej, a tym samym powinna przyczynić się do decyzji dostosowania witryny pod urządzenia przenośne.

          Dlaczego zatem Google zdecydował się na taką promocję stron dostosowanych do urządzeń mobilnych? Duży wpływ miała dynamicznie rosnąca liczba użytkowników - w samych Stanach Zjednoczonych liczba użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych przekroczyła 130 milionów, przy czym jeszcze cztery lata wcześniej było ich o 100 milionów mniej.