button

Współczynnik poleceń.

Analizując współczynnik poleceń, firma e-commerce zdobywa informacje ilu klientów jest gotowych polecić innym naszą stronę.


Dzięki tej wiedzy firma ma wpływ na zdobywanie lojalnych klientów i może przewidywać ich zachowania. Jednym z najpopularniejszych narzędzi służącym do mierzenia wskaźnika NPS (New Promotor Score) jest ankieta.

Istnieją dwa rodzaje ankiet – wyskakujące w formie okienka i dostępne w formie widget. Ankiety pozwolą wyselekcjonować trzy rodzaje klientów. Promotorzy to ci bardzo zadowoleni, którzy z pewnością polecą stronę innym. Klienci obojętni są zadowoleni, ale raczej bierni, warto ich zachęcać, by nie stali się krytykami. Krytycy bowiem to klienci niezadowoleni, którzy z pewnością nie polecą twojej strony innym. Warto brać pod uwagę ich zdanie, by rozwiązać problem, a krytyków zamienić w entuzjastów.
Obserwowanie reakcji klientów na propozycję naszej strony to najlepszy sposób na to, by osiągnąć najlepsze KPI w e-commerce. Zadowolony i usatysfakcjonowany klient z pewnością opowie o twojej firmie innym, a poczta pantoflowa to bezpłatny i najlepszy sposób na promowanie produktów i usług.