button

Optymalizacja strony

W branży pozycjonowania stron popularność zyskało pojęcie CTR. Czym ono jest? Najkrócej i najprościej można je określić jako współczynnik klikalności . Odzwierciedla on, ile razy użytkownicy kliknęli w wyświetloną reklamę.


Im wyższa klikalność, tym mniej płacisz za swoją reklamę. Jej poziom można łatwo sprawdzić, wchodząc na konto AdWords, w zakładkę "Reklamy". Współczynnik pozwala w realny sposób określić odzew, jaki nasza reklama oraz słowa kluczowe wywołują wśród użytkowników Internetu. Z taką wiedzą można łatwo zarządzać swoimi kampaniami, usuwać i modyfikować nasze reklamy w zależności od potrzeb.



Aby optymalizacja naszej strony zakończyła się sukcesem, możemy wpływać na klikalność. Jak to już zostało wspomniane, można usuwać reklamy, które okazują nieskuteczne lub uatrakcyjniać te istniejące, zwiększając tym samym klikalność. Realizując kampanie należy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie są nasze cele. W zależności od tego, czy zależy nam na budowaniu świadomości marki albo na uzyskaniu konkretnego działania użytkowników, w różny sposób powinniśmy wpływać na poziom klikalności.