button

AdWords i pozycjonowanie - dwa kanały dotarcia do odbiorcy.

Marketing internetowy to działanie podejmowane przez większość współczesnych firm.


Wielu przedsiębiorców oczekuje, że potencjalni odbiorcy znajdą ich w sieci, obejrzą ofertę i zdecydują się na konkretne zakupy. Z reguły osoby zlecające pozycjonowanie danej strony nastawiają się na wysokie wyniki w wyszukiwarkach i zapominają o reklamie, ponieważ wychodzą z założenia, że jeśli osiągnęli już  wysoką pozycję w wyszukiwarce, to automatycznie przełoży się to na liczbę odsłon strony, a tym samym, na obrót przedsiębiorstwa, bez konieczności wydawania dodatkowych środków na reklamę.

Jednakże reklama internetowa to jedna z najszybszych i najtańszych metod komunikacji z potencjalnym klientem. Badania naukowe przeprowadzone w Skandynawii pokazują, że wykorzystanie obu metod, czyli pozycjonowania i reklamy przynosi lepszy efekt, którym jest tzw. konwersja. Kampania Google AdWord doskonale uzupełnia zabiegi prowadzące do poprawienia wyników w wyszukiwarce (w ponad 90% przypadków w Polsce jest to Google). Jeśli długofalowo planujemy kampanie marketingowe w sieci, powinniśmy rozważyć zastosowanie obu metod, które przynoszą znakomity efekt.