button

Zakupy Google ? Skuteczna reklama dla sklepów internetowych.

Google w kontekście reklamowym kojarzy się najczęściej z kampaniami AdWords, dzięki którym klienci szybciej mogą znaleźć poszukiwanych sprzedawców i ich produkty.


Jednak skuteczna reklama internetowa to nie tylko kampania AdWords, bowiem inwestowanie w linki, które wyświetlają się również w serwisach partnerskich, nie zawsze spełnia oczekiwania reklamodawców.

Mimo że pozornie reklama 'Zakupy w Google' bardzo się różni od kampanii AdWords, to ich działanie jest podobne: klient, który szuka konkretnego produktu, uzyska podpowiedź w postaci linka (AdWords) lub zdjęcia produktu (Zakupy). Podobnie, jak w przypadku AdWords, także w Zakupach klient płaci za faktyczne kliknięcie w wyświetlony produkt.

Zakupy online

W Polsce usługa jest dostępna od listopada 2013 roku. Samo uruchomienie kampanii w ramach Zakupów wymaga integracji sklepu internetowego z systemem Google Merchant Center oraz Google AdWords. Lista produktów, które mają się wyświetlać w ramach kampanii reklamowej, powinna być wgrana jako plik XML, w ostateczności można to zrobić wykorzystując interfejs API. Kampaniami można zarządzać z poziomu kampanii produktowych w Google AdWords. Częstotliwość wyświetlania reklamy zależy jednak od definicji atrybutów, wgranych razem z plikiem XML.

Dlaczego taka kampania jest skuteczniejsza? Ważny jest przede wszystkim czas - klient, który szuka konkretnego produktu poprzez wyszukiwarkę Google, po wyświetleniu zdjęć z takimi produktami przestanie ich szukać. I nawet jeśli nie dokona zakupu w naszym sklepie, to jego kliknięcie można wykorzystać w późniejszym czasie do remarketingu dynamicznego, w którym promowany produkt będzie się wyświetlał klientowi na różnych stronach internetowych, doprowadzając finalnie do zakupu.