button

Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego w 2015 roku?

Pozycjonowanie e-sklepu to proces, który składa się z bardzo wielu czynników. Jeśli chcemy, aby Nasz sklep zajmował wysoką pozycję w wyszukiwarkach, musimy zadbać o to, żeby jak najwięcej elementów było konsekwentnie wdrażanych do naszej strategii.


Pierwszym bardzo ważnym czynnikiem jest pozyskiwanie linków, które kierują na naszą stronę internetową. Istotne jest pozyskiwanie, jedynie wartościowych przekierowań. Najlepiej, jeśli linki umieszczane są na stronach tematycznie powiązanych z naszym sklepem. W tym momencie, należy unikać stron, które zostały utworzone, tylko w celu pozycjonowania, ponieważ takie linki na dłuższą metę mogą skończyć się nałożeniem filtra przez wyszukiwarkę Google, co oznacza spadek naszej strony i utratę źródła klientów. Z każdym rokiem wyszukiwarka jest coraz bardziej rygorystyczna i skuteczna w rozpoznawaniu sztucznego zdobywania linków i to co jeszcze kilka lat temu było normą, teraz może skończyć się dla nas bardzo boleśnie.

Wyścig

Kolejnym ważnym czynnikiem, o który warto z pewnością zadbać jest aktualizacja mapy XML. Odpowiednia mapa w formacie XML ułatwia pracę w indeksowaniu robotom Google, które odwiedzają i analizują treści zawarte na stronie, co przekłada się na miejsce e-sklepu w wyszukiwarce. Ma to szczególne znaczenie, kiedy nasz sklep zawiera dużą ilość podstron.

Następny krok na drodze idealnego pozycjonowania strony, to adres URL. Nowoczesna strona musi mieć przejrzyste adresy podstron, ponieważ zwiększa to wartość strony. Jeśli mamy w adresie URL, niezrozumiałe kody, drastycznie, obniża to jakość, która przekłada się na pozycję w wyszukiwarce. Należy na bieżąco sprawdzać indeksowanie adresów, oraz zadbać, aby spełniły dzisiejsze wymagania jakościowe.

Jak wskazuja powyższe informacje, zaledwie wdrożenie kilku elementów, wymienionych powyżej, pozwala na zwiększenie skuteczności pozycjonowania sklepu internetowego.