button

Formularz kontaktowy i jego wpływ na wzrost konwersji.

Formularz kontaktowy to ważne narzędzie w procesie pozyskiwania klientów. Dzięki niemu gromadzimy potrzebne dane, przydatne przy kreowaniu profilu klienta. Ważne jest jednak, by był on odpowiednio przygotowany.


Właściwie przygotowany formularz oznacza wzrost konwersji. Aby to się udało należy już na początku określić cel gromadzenia danych. Warto zbierać tylko te informacje, które faktycznie są nam potrzebne i pomogą w nawiązaniu pierwszych relacji biznesowych. Często zdarza się, że wypełnianie zbyt długiego formularza zniechęca użytkownika i rezygnuje on z podawania jakichkolwiek informacji.

Lepsza konwersja z formularza wystąpi również wtedy, gdy zadbamy o odpowiednią oprawę wysyłanego zgłoszenia. Dobrze, jeśli po wysłaniu formularza pojawi się komunikat o tym, że wszystko przebiegło pomyślnie. Z kolei warto też zadbać, by odbiór przesłanych danych został odnotowany przez handlowca. Szybsza reakcja z naszej strony wpłynie pozytywnie na nasz wizerunek.



W procesie kreowania formularza kontaktowego ważna jest prostota. Szanujmy także czas osoby, która powierza nam swoje dane. Im mniej klikania, tym lepiej. Warto również pamiętać, by nie blokować autowypełnienia z przeglądarek. Skraca ono czas wpisywania danych oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów. Dla uatrakcyjnienia całości można także pomyśleć o rozwiązaniach graficznych, dzięki którym nasz formularz zyska na przejrzystości.