button

Wyszukiwanie głosowe rewolucją w SEO

Obecnie podczas preglądania stron, a tym samym wyszukiwania różnorodnych haseł, wzrasta częstotliwość voice search, co może mieć w przyszłości olbrzymie znaczenie dla webmasterów i całej branży SEO.


Aby możliwe było zrozumienie zapytania użytkownika konieczne jest przetwarzanie naturalnego języka (NLP) oraz synteza mowy Text-to-Speech. NLP określa także intencje użytkownika m.in. na podstawie jego wcześniejszych zapytań. Wyszukiwanie głosowe staje się coraz popularniejsze nie tylko wśród nastolatków, ale i dorosłych. Technologia ta dostępna jest już w systemach takich jak: Google Now, Cortana, Siri, znaleźć można ją na Facebooku i Amazonie. Aby dostosować witrynę do nowych warunków należy skupić się na konwersacyjnej formie zapytań, aniżeli na typowych słowach kluczowych.

Wyszukiwanie werbalne często rozpoczyna się konkretnym pytaniem, o dłuższej niż zazwyczaj frazie. Bezpośrednia odpowiedź znajduje się na początku listy, więc użytkownik nie ma potrzeby przeglądania pozostałych witryn. Rewolucja w SEO wymusza również odpowiednie działania dla lokalnych wyszukiwań. Muszą one zawierać keywords o dużym znaczeniu dla wybranych społeczności, jak np. charakterystyczne obiekty. Dłuższe, szczegółowe zapytania pozwalają na określenie intencji użytkownika, co ułatwi wdrożenie właściwych działań marketingowych firmy.
Wszystko wskazuje na to, że wyszukiwanie frazy głosem wkrótce stanie się również popularne wśród polskich użytkowników urządzeń przenośnych, dlatego warto się na nie przygotować.