button

Współczynnik odrzuceń – jak obniżyć jego wartość?

Współczynnik odrzuceń pozwala Nam dowiedzieć się jaki odsetek użytkowników odwiedzających stronę, opuszcza ją bez podjęcia dalszych kroków, które byłyby oczekiwane przez właściciela witryny. Pozwala on zweryfikować zaangażowanie osób znajdujących się na stronie, poprzez określenie czy po wejściu na stronę dokonują dalszych ruchów na niej czy nie.


Kiedy więc pojawia się wysoki współczynnik odrzuceń należy zastanowić się nad tym, co zrobić i jak ulepszyć stronę, aby docelowi klienci chętnie poruszali się po niej, a w ostateczności skorzystali z proponowanej oferty.

Poniżej opisano jakie działania są polecane w celu obniżenia współczynnika odrzuceń.

1. Należy zadbać o czytelność strony internetowej, aby klient znajdując się na niej nie miał problemu ze znalezieniem kluczowych informacji. Polecane jest stosowanie krótkich i zwięzłych wypowiedzi ale zawierających konkretny przekaz.

2. Warto skrócić czas ładowania się strony, z uwagi na to, że długo wczytująca się strona internetowa nie wzbudza zainteresowania wśród użytkowników. Długie oczekiwanie na załadowanie się treści, może stać się przyczyną opuszczenia strony przez klienta.

 

3. Należy pamiętać o umieszczeniu najważniejszych informacji, które mogą być przydatne dla użytkownika będącego na stronie. Warto uwzględnić kluczowe informacje o produkcie w przypadku prowadzenia sklepu czy zastosowanie mapy i danych firmy w zakładce kontakt.

4. Należy uwzględnić graficzne elementy na stronie, które pozwalają zwrócić uwagę klientów i skutecznie ich zainteresować. Różnorodne obrazy przyciągnąć uwagę użytkowników będących na stronie.

5. Nie można zapomnieć o wyróżnieniu menu, dzięki któremu klient bez problemu będzie mógł się poruszać po stronie by znaleźć te informacje, które go interesują.

 

Strona internetowa jest wizytówką, która ma służyć odwiedzjącym ją klientom. Warto więc aby była tak stworzona, aby będący na niej użytkownik szybko mógł znaleźć wszystkie interesujące go informacje. W ostateczności przyniesie to skutek w postaci zakupu produktu bądź skorzystania z oferowanych usług.