button

Reklama na Facebooku oraz AdWords - różnice.

Jeśli niejednokrotnie zastanawiałeś się czym różni się reklama AdWords od kampanii prowadzonej na Facebooku koniecznie musisz się zapoznać z poniższym artykułem wskazującym na róznice występujące między nimi.

 


W pierwszej kolejności należy wskazać różnice w targecie tych form reklamy. Promowanie na Facebooku posiada większe możliwości doboru odpowiednich kryteriów dotarcia do klienta docelowego.

Oczywiście w obu formach reklamy istnieje możliwość ustawienia obszaru na który będzie ona kierowania. Może to być konkretne państwo, województwo jak również miasto. Różnica pojawia się już przy wyborze wieku odbiorców promowanych treści. W tym przypadku reklama na Facebooku pozwala na dobór dowolnego zakresu lat, a reklama w Google AdWords  umożliwia wybór w konkretnie określonych przedziałach wiekowych. Widoczna różnica jest także w obszarze posiadania rodziny. Facebook zawiera zdecydowanie więcej opcji sprecyzowania grupy docelowej umożliwiając dotarcie np. do rodziców dorosłych dzieci czy nowych rodziców.

Należy również zauważyć, że danych demograficznych po których istnieje możliwość targetowania reklamy na Facebooku jest zdecydowanie więcej. Wśród nich znajdują się m.in. wykształcenie, stanowiska czy nawet wydarzenia z życia.

W przypadku funkcjonowania kampanii AdWords ogromne znaczenie posiadają pliki cookies, które to gromadzą informacje o użytkownikach. Poprzez nie reklamy mogą być kierowane do użytkowników, którzy wcześniej byli już na tej stronie bądź do tych, którzy odwiedzili stronę o podobnej tematyce. Co więcej, reklama AdWords pozwala pozyskać kleintów wśród tych osób, które wpisały określoną frazę w wyszukiwarce przy poszukiwaniach konkretnych, cennych dla nich  informacji.

Przy porównywaniu tych dwóch form reklamy kluczowa różnica tkwi w czasie uzyskania informacji zwrotnej. Reklama AdWords pozwala na natychmiastowe uzyskanie odpowiedz czy znalezienie usługi. Google przekazuje szybką informację zwrotną wszystkim tym, którzy właśnie szukają konkretnego produktu bądź wspomnianej wyżej usługi. Reklama na Facebooku nie trafia do klienta w sytuacji kiedy pojawia się jego potrzeba, aczkolwiek jej funkcjonowanie świetnie się sprawdza w sytuacji np. chęci promocji nowego asortymentu produktów, który nie jest jeszcze klientom znany.

Podsumowując należy także zauważyć różnicę w zliczaniu konwersji. Facebook określa konwersję w sytuacji kiedy użytkownik kliknął w reklamę i np. w trakcie tego samego dnia dokonał konwersji. W przypadku reklamy AdWords brane pod uwagę są zakupy bezpośrednie realizowane przez użytkowników.

 

Przed podjęciem decyzji dotyczącej wyboru miejsca reklamy warto zastanowić się nad grupą docelową klientów, miejscem gdzie znajdują się potencjalni klienci, czy sposobem w jaki nowi klienci trafiają na stronę.  Na podstawie odpowiedzi na te pytania warto dobrać najodpowiedniejszą formę reklamy.

Kiedy jednak pojawiają się wątpliwości dotyczące wyboru formy reklamy należy pamiętać, że facebook świetnie się sprawdza w kampaniach wizerunkowych, a reklama Google AdWords przy promocji droższych produktów. Oczywiście zawsze istnieje możliwość zastosowania tych dwóch form reklamy jednocześnie, co może przynieść zdecydowanie lepsze efekty niż skupienie się wyłącznie na jednej drodze dotarcia do docelowej grupy kleintów.