Fakt porzucenia koszyka przez Klienta drażni wszystkich sprzedawców internetowych, ponieważ jest najlepszym dowodem na to, że proces zakupowy w ich sklepie nie przebiega tak jak powinien.
Firma, której często przydarzają się sytuacje takie jak porzucanie koszyka może wyciągnąć z tego jeden wniosek- jej oferta przyciąga klientów, ale w procesie finalizacji zakupu jest jakiś błąd, który zakłóca zakończenie transakcji.
Statystyki mówią, że prawie 3/4 zakupów nie zostaje sfinalizowanych, dlatego warto znać kilka sposobów, które pozwalają uniknąć takiej sytuacji. Oto one:
1. Ograniczenie liczby etapów zakupów do kilku niezbędnych kroków, aby finalizacja transakcji była szybka i sprawna.
2. Zaproponowanie klientom darmowej dostawy, a nie promocyjnych zakupów.
3. Pozbycie się elementów, które rozpraszają uwagę kupującego.
4. Jak największa prędkość serwisu.
5. Przedstawienie kosztów w jasny sposób.
6. Zamieszczenie atrakcyjnego zdjęcia produktu.
7. Wysyłanie maila z przypomnieniem o niedokończonej transakcji.
8. Współpraca ze sprawdzonymi dostawcami.
9. Oferta rozmaitych sposobów płatności.
10. Starania o jak największą liczbę pozytywnych opinie dotyczących naszego sklepu w internecie.
11. Zapewnienie 100% bezpieczeństwa transakcji.
12. Wprowadzenie zasady rzadkości w e-commerce.
Prowadząc sklep internetowy warto zastosowac się do kilku powyższych zasad. Nie stanowia one gwarancji pozostania klienta w sklepie i dokonania oczekiwanego zakupu, jednakże przyczyniaja się do zmneijszenia ilości porzuceń koszyka tuż przed planowanym zakupem.