button

Koniec z reklamami „chwilówek” w AdWords.

Już w połowie lipca Google wprowadzi zmiany w postaci zakazu reklamowania za pomocą AdWords szybkich pożyczek zwanych „chwilówkami”.  Od 13 lipca 2016 roku w wynikach nie będzie można znaleźć reklam szybkich pożyczek i podobnych ofert.


Do tej pory w Google zabronione były między innymi reklamy używek, substancji psychoaktywnych, amunicji, broni czy tytoniu. W ograniczonym stopniu można reklamować treści dla dorosłych, alkohol, hazard i opiekę zdrowotną. Do tych produktów dołączają obecnie pożyczki zwane chwilówkami. Zakaz reklam pożyczek będzie obowiązywał te pożyczki, których czas spłaty nie przekracza 60 dni. W Stanach Zjednoczonych tym zakazem objęte są także pożyczki, których stopa oprocentowania jest równa lub wyższa niż 36 procent. W Polsce tak wysokie stawki oprocentowania nie są stosowane.

Zmiany te wynikają stąd, że, jak się okazuje, spłata chwilówek związana jest z kosztami, które często przerastają możliwości finansowe kredytobiorców. Wprowadzenie tej zmiany ma na celu ochronę użytkowników internetu przed zbyt kosztownymi pożyczkami. Niezadowolone z tego stanu rzeczy będą z pewnością firmy udzielające pożyczek, które większość swoich klientów pozyskują z pomocą reklamy w internecie.