button

Jak zbudować lojalność klienta w e-commerce?

Budowanie lojalności klienta w przypadku zakupów online ma na celu przywiązanie go do danej marki, co może jej przynieść same korzyści.


Najpierw musimy zbadać jak dany Klient do nas trafił(dzięki reklamie, linkowi, itd.). Następnie należy pamiętać, że na decyzję o zakupie danej rzeczy w sklepie internetowym wpływa przejrzystość ścieżki sprzedażowej i możliwość konsultacji, na przykład poprzez livechat. Proces finalizacji transakcji powinien być jak najprostszy - wystarczą trzy etapy: podsumowanie zakupów, wybór sposobu dostawy, płatności oraz zapłata. Wiele opcji dokonania płatności znacznie ułatwi życie potencjalnym nabywcom.

Status wysłanej paczki jest informacją ważną i potrzebną Klientowi, ale uważaj, aby nie zasypywać go zbyt dużą ilością informacji i maili.
Miłym gestem i dowodem dbałości o Klienta jest dodawanie do wysyłanego produktu gotowego formularza zwrotu lub wymiany. Pokazuje to, że jesteśmy gotowi na każdą sytuację.

W dziedzinie e-commerce ważne jest także stałe monitorowanie współczynnika NPS. Pozwoli nam to na "dopieszczenie" tych, którzy nam zaufali oraz, tym samym, zwiększanie naszych wyników dzięki, chociażby, marketingowi szeptanemu.

Budowanie lojalności klienta jest o tyle ważne, że realny klient jest bardziej skłonny do dokonania zakupów niż ten potencjalny.