button

AdWords dla uczelni wyższych

Dziś, inaczej niż jeszcze parę lat temu, uczelnie wyższe muszą zabiegać o studentów. Najlepszym na to sposobem wydaje się być marketing internetowy, na przykład wykorzystanie reklamy AdWords.


Kryteria, które uczniowie biorą pod uwagę, wybierając uczelnie, raczej się nie zmieniły. Nadal zwraca się uwagę na opinię o szkole, rankingi, prestiż w środowisku oraz łatwość w znalezieniu pracy po zakończeniu szkoły. Na dalszych miejscach znajdują się też atrakcje związane z życiem poza zajęciami oraz szeroko rozumiane życie uczelni. Musimy pamiętać, że zwracamy się do ludzi młodych, przekaz i jego forma muszą być więc dostosowane do specyficznych odbiorców, by mogła zadziałać skuteczność reklamy internetowej.

Mamy do dyspozycji wiele kanałów takich jak media społecznościowe czy wyszukiwarkę i Google AdWords. Koniecznością staje się również dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych, z których przyszli studenci korzystają na co dzień. Naszą ofertę możemy kształtować zarówno dla osób, które dopiero zaczynają swoje poszukiwania, jak i dla tych, którzy już zdecydowali, co chcą studiować

Warto pamiętać o tym, że Google AdWords to także możliwość budowania kampanii reklamowej poza wyszukiwarką. Reklama graficzna to jeden z przykładów. Do dyspozycji mamy na przykład banery umieszczane na różnych stronach w ramach Sieci Reklamowej Google. Dzięki algorytmom AdWords jesteśmy w stanie dopasować naszą kampanię pod względem geograficznym, uzyskując w ten sposób lepsze rezultaty. Ponadto trzeba pamiętać że, narzędzia Google docierają także do potencjalnych studentów poza Polską. Specjaliści radzą, by swoje kampanie zintensyfikować w okresach wzmożonych poszukiwań wymarzonego kierunku studiów, to jest w styczniu i lutym oraz od maja do września (z pominięciem sierpnia). W pozostałym czasie można stosować subtelną formę reklamy, służącą budowaniu marki.